Week 2 - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 September 2017 | Duitsland, Nedlitz

Het eerste weekendje was heel gezellig met Koen. Ik heb het bedrijf van Koen en Anja al gezien en dat zag er heel leuk uit en groot.

Ik heb deze week iedere avond mee gemolken, want vrijdag moet ik voor de eerste keer alleen melken. Er waren 2 geiten niet goed dus die moest ik de hele week verzorgen. Ze hebben het helaas niet gered. Bij geiten is het zo dat je er optijd moet bij zijn en niet als je ziet dat er een geit ziek is dat je die in de avond pas behandeld, dan kunnen ze zelfs al dood in hun hok liggen. Dinsdag ben ik mee naar de IKEA gegaan, altijd leuk om te zien daar. Woensdags kwam er iemand kijken naar de geiten want die wou in december 200 drachtige geiten hebben. Vandaag heb ik weer mee afgemolken, lammetjes gedaan, melkautomaat schoongemaakt en vanavond ga ik samen met Marieke melken. Vandaag zouden we ook kijken of er lammetjes gespeend konden worden. Maar alles op 1 lammetje na, woog boven de 12 kilo en met 12 kilo of zwaarder worden ze gespeend. Dus we hebben gezegd we maken het melkpoeder in de automaat op en daarna worden ze gespeend.

Xxx

  • 14 September 2017 - 16:03

    Marga Van Den Broek:

    Fijn dat je al zo veel mag doen en dat je het goed naar je zin hebt daar. Melken vind je leuk dus dat komt wel goed vrijdag !!

  • 14 September 2017 - 16:25

    Elly Van Beek:

    Hey Chantal,

    Jullie ma zei dat we je hier konden volgen en idd.
    Fijn dat je al veel ervaring hebt dan kan je meteen je kunsten laten zien. haha.
    Zal wel een lange melktijd worden vrijdag. Goed dat je al wat gewend bent.
    Veel plezier en leermomenten daar en we volgen je.

    Succes. Groetjes Ad en Elly.

  • 16 September 2017 - 22:45

    ADTIMMERMANS:

    JE HEBT HET GOED NAAR JE ZIN HE
    OOK AL NAAR IKEA GEWEEST?
    JIJ KOMT ER WEL

Tags: melken, melken, melken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nedlitz

Chantal

Buitenlandse stage in Duitsland bij een geitenboer.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: