De eerste week - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 September 2017 | Duitsland, Nedlitz

Ik heb in de eerste week al veel geleerd! Deze week was niet zon heel drukke week dus ik heb veel schoongemaakt. Ook heb ik samen met Jessica, de medewerker die overal inzetbaar is, bij groep 6 alle geiten gesorteerd. Heel veel uit deze groep moesten nog een oranje band om. Dat wil zeggen dat die geiten bij de melkcontrole moeten zijn. Dit zijn alleen geiten die 1x gelamd hebben en daardoor een extra controle, totdat ze 365 dagen in lactatie zijn. Dinsdags hadden ze de luzerne nog in pakken geperst, dus die hadden we woensdag ochtend opgehaald en gecontroleerd of er gaatjes in zaten. Die zaten dus wel in elk pak omdat de stengel van luzerne (waar die is afgemaaid) zo scherp is dat als de baal uit de wikkelaar op de luzerne komt, gaatjes in het pak prikken. Fotos ga ik niet op deze site plaatsen maar in mijn stageverslag. Dit doe ik omdat Jan niet wil dat er fotos van zijn bedrijf online komen.

Komend weekend zal ik ook met mijn medestudenten Anja en Koen op stap gaan en zondags kijken bij hun bedrijven!

  • 08 September 2017 - 17:07

    Marga Van Den Broek:

    Hard gewerkt deze eerste week Chantal. Mooi!! Heel veel plezier dit weekend met Anja en Koen.

  • 09 September 2017 - 12:05

    Kees Timmermans:

    Leuk te lezen Chantal dat je het er goed naar je zin hebt, geniet ervan, ben straks wel benieuwd naar de foto's en je stageverslag.
    Heel veel succes en geniet er vooral van!!!!

  • 11 September 2017 - 21:42

    Ria Van Den Broek:

    Zo zijn we je gewend Chantal; een harde werker! Veel plezier komend weekend !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nedlitz

Chantal

Buitenlandse stage in Duitsland bij een geitenboer.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6164

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: