Erntedankfest! - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu Erntedankfest! - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

Erntedankfest!

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

02 Oktober 2017 | Duitsland, Nedlitz

Vrijdags ben ik alvast begonnen met de wagen voor het oogstdankfeest, ik had de hekken schoon gespoten en de aanhanger geveegd en klaar gezet. Vrijdag kwam Rob ook voor een weekendje. Hier is de regel dat iedere stagair een keertje moet koken voor hun, dat had ik vrijdagavond gedaan. Ik had een preischotel gemaakt want dat eten wij thuis best vaak en is heel lekker. Iedereen vond het heel erg lekker. Zaterdagochtend waren Jasper en zijn vriendin Rob en ik begonnen met de wagen te versieren. Smiddags was de optocht en daarna was het dorpsfeest bij de enigste kroeg in het dorp. Het was best gezellig! Daarna ben ik samen met Rob langs de stages van Anja en Koen gereden zodat Rob ook nog wat had gezien van het land. Daarna hadden we nog lekkere currywurst op. Zondags hadden we de wagen weer afgebroken en opgeruimd. Smiddags is Rob ook nog naar huis gereden want die moest nog lang rijden. Het was een heel gezellig weekendje!! Toen moest ik om 4 uur weer gaan melken want Jessica die eigenlijk moest melken was ziek. Dit keer ging het alleen melken goed en schoot het teminste op. Vandaag heb ik de lammeren gedaan en ben ik met Jasper een wagen hooi gaan halen bij de opslag voor de andere locatie waar het jongvee staat in Kuhberge. Verder is het vandaag een saaie regenachtige dag...
Morgen komt Anja met een van de dochters van haar stage kijken op mijn bedrijf!

  • 02 Oktober 2017 - 15:17

    Marga Van Den Broek:

    Weer een gezellig weekend gehad, nu ook eindelijk weer samen met Rob. Fijn dat het allemaal zo goed gaat !!

  • 02 Oktober 2017 - 19:59

    Jacqueline:

    Leuke verslagen. Je zal het wel naar je zin hebben daar tussen de beesten. Veel ervaring opdoen ook. Nog veel plezier daar groetjes

  • 05 Oktober 2017 - 21:45

    W.roelands.001@hetnet.nl:

    fijn dat Rob ook geweest isheeft hij kunnen zien waar jij zit nog veel plezier want het zit er bijna op
    een hele ervaring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nedlitz

Chantal

Buitenlandse stage in Duitsland bij een geitenboer.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6163

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: