Weekendje Winterberg - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu Weekendje Winterberg - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

Weekendje Winterberg

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 September 2017 | Duitsland, Nedlitz

Gisteren heb ik als eerste de lammeren gevoerd, gestrooid en de drinkbakjes zuiver gemaakt. Daarna ben ik samen met Jessica geiten die een oornummer miste of was afgescheurd, een nieuwe ingedaan. Hier waren we de hele dag mee bezig. Om 4 uur begonnen ze weer met melken en moest ik van de eerste groep de geiten met een blauwe band eruit halen, want vandaag kwamen ze drachtigheidsonderzoek doen. (Geiten met een blauwe band zijn geinsemineerd.) In de avond heb ik de lammeren nog een keer gevoerd en de laatste ronde gelopen.

Vandaag was ik begonnen met de lammeren voeren, daarna ging ik mee kijken bij de drachtcontrole. De geiten die geinsemineerd waren waren bijna allemaal drachtig dus dat is goed! Daarna ben ik gaan strooien en verder gegaan met de oornummers van groep 51. Vanmiddag ben ik samen met Jessica lammeren gaan wegen en sorteren. Met het melken moest ik de laatste geiten die vanmorgen er niet uit liepen, zelf eruit halen zodat we daar morgenvroeg de oornummers van kunnen vervangen. Morgenmiddag ga ik naar Landal Winterberg, samen met mijn schoonouders en Bas en Tessa. Dan hebben we die ook weer gezien! Ik heb er heel veel zin in!

  • 22 September 2017 - 20:13

    Yvonne:

    Hiiii channa. Gelukkig dat je het naar je zin hebt en zo veel verschillende dingen mag zien en leren. Mooie ervaring waar je heel je leven nog plezier van hebt. Toppie! Nu lekker een weekendje relaxen en dan de tweede helft in. Succes nog en tot snel! X Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nedlitz

Chantal

Buitenlandse stage in Duitsland bij een geitenboer.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6143

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: