Berlijn - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu Berlijn - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

Berlijn

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 September 2017 | Duitsland, Nedlitz

Zondag ben ik eerst samen met Jan en Marieke, nog een paar lammeren weg gaan brengen en gelijk een paar oudere lammeren mee terug genomen. Daarna ben ik met Anja mee gaan hakselen en zijn savonds nog naar de mac gereden. Maandag heb ik de lammeren gevoerd, gestrooid en de drinkbakjes zuiver gaan maken. Daarna moest ik de merlo schoonmaken en schoonspuiten zodat hij gemaakt kon worden bij het mechanisatie bedrijf in Loburg. Nadat we de merlo hadden weggebracht ben ik de melkautomaat schoon gaan maken want zaterdag waren de lammeren gespeend. Nu is alles van de melk af. Vanochtend heb ik eerst de lammeren gevoerd en de drinkbakken zuiver gemaakt. Daarna zijn we naar Berlijn gereden en op kraamvisite geweest. Vervolgens hebben we er een leuke dag van gemaakt in Berlijn. Ik heb daar veel gezien zoals: de Kurfursterdam, gedachtniskirche, Holocaustmonument (jodengedenkplaats), Brandenburg Tor, Bundestag en de Berliner Dom. Ook hebben we de rivier gezien waardoor oost en west Duistland gescheiden werden. Hier werd je 26 jaar geleden, als je de rivier over wou zwemmen om te vluchten, nog dood geschoten. Want dat mocht niet en was verboden. Bij de Bundestag was het best druk, ook met beveiliging want zondag zijn hier de verkiezingen. Wat ook heel indrukwekkend was, dat bij de Kurfusterdam in december 2016 de aanslag was gepleegd waar een truck in de kerstmarkt reed. De Kurfusterdam is een winkelboulevard met allerlei dure merkwinkels erin, vergelijkbaar met de PC Hooftstraat in Amsterdam. Ik heb een hoop gezien en geleerd, het was een geslaagde dag!

• 20 September 2017 - 20:48

Ria Van Den Broek:

Leuk verslag en fijn dat je ook nog iets van het land hebt kunnen zien buiten het werken!

• 20 September 2017 - 21:09

Ad Timmermans:

Chantal heb je eenfijne dag gehad enveel gezien
    je hebt het goed naar je zin dat is goed

• 21 September 2017 - 10:46

Elly Beek Van:

Veel gezien op een dag Chantal. Zo kom je nog een ergens met de goeie gidsen bij.
    Zijn ze daar ook vrij van CAE en CL vroeg Ad zich af?

Veel plezier nog en een leerzame stage verder
    Groetjes Ad en Elly.

• 21 September 2017 - 16:28

Marga Van Den Broek:

Erg leuk dat je dit allemaal mag meemaken tijdens je stage !!! komend weekend ook heel veel plezier met de familie Kimenai. xxxxx

Tags: Berlijn