De eerste dag - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Nedlitz, Duitsland van Chantal Broek - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Chantal van den Broek

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 September 2017 | Duitsland, Nedlitz

Gisteren (3-9) ben ik aangekomen op mijn stage in Duitsland. Ik ben gister met mijn ouders en Rob om 8 uur thuis vertrokken. Mijn ouders en vriend gingen mij wegbrengen want anders moest ik alleen naar Duitsland rijden en hadden hun ook het bedrijf gezien waar ik terecht kwam. Het was in totaal 604 km rijden naar mijn stage, dit hebben we in 5.5 uur gereden.

Onderweg zagen we al dat er mais gehakseld werd of was gedaan. Dit is nu al omdat anders de wilde zwijnen met het gewas ervan door gaan. het valt ook al op dat na het hakselen heel veel kapotte stengels en aangevreten planten liggen.

Toen we op mijn stage waren aangekomen hebben we kennis gemaakt met Jan (de baas), Marieke en Jasper (kinderen). De vrouw van Jan, Hanneke, was die dag vertrokken naar Nederland om haar ouders thuis te brengen. Met Hanneke zal ik morgen kennis maken. We hebben eerst wat gedronken en hebben de geschiedenis van hun en het bedrijf gehoord. Daarna hebben we een rondje gelopen op het bedrijf. Het is een mooi bedrijf!

Vandaag ben ik bezig met de eerste dag. Ik ben om 8 uur begonnen, toen ben ik samen met Marieke de lammetjes gaan voeren. Vervolgens hebben we een deel van de lammetjes verzet zodat we dat hok konden gaan uitmesten. Om half 10 was de melker klaar en hebben we wat gedronken. Daarna ben ik de drinkautomaat van de lammetjes schoon gaan maken. Ondertussen was Jasper het hok aan het uitmesten. Toen ik de drinkautomaat schoon had konden we gaan strooien en de lammetjes weer terug zetten. Toen we met alles klaar waren was het 2 uur en gingen we wat eten. Nu heb ik nog even vrij tot 4 uur, dan beginnen ze met melken. Tijdens het melken gaat Jessica de geiten aanstrepen of die geselecteerd worden naar de hoog productieve groep. Ik ga tijdens het melken de oornummers van die geiten scannen zodat we weten welke we moeten hebben. Nu is mijn pauze bijna voorbij en ga ik zo mee melken.

Groetjesss

  • 04 September 2017 - 17:27

    Ria Van Den Broek:

    Hoi Chantal; je bent alweer flink aan het werk met de nodige pauzes! maar dorst en honger moet je niet lijden he!! Leuk zo'n verslag ! groetjes

  • 04 September 2017 - 19:27

    Marga Van Den Broek:

    Leuk geschreven Chantal... Een goed begin is het halve werk. Het gaat helemaal goed komen... Succes nog!!

  • 05 September 2017 - 10:24

    Jacqueline:

    Leuk daar in Duitsland denk ik Chantal veel succes en veel plezier bij de geiten

  • 05 September 2017 - 10:23

    Jacqueline:

    Leuk daar in Duitsland denk ik Chantal veel succes en veel plezier bij de geiten

  • 07 September 2017 - 18:23

    Ad Timmermans:

    hoe gaat het met chantal al een beetje gewend
    is het leuk werk?
    succes chantal

  • 08 September 2017 - 12:05

    Ad Van Tuyl:

    Hoi Chantal,

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt tussen de geiten. Je hebt al enkele volgers zie ik dus dat komt wel goed. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag en foto's.

    Groeten,
    Ad van Tuyl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Nedlitz

Chantal

Buitenlandse stage in Duitsland bij een geitenboer.

Actief sinds 16 Aug. 2017
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 6148

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 13 Oktober 2017

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: